TOP 10 skandináv márka: design és fenntarthatóság

TOP 10 skandináv márka: design és fenntarthatóság
2019-05-31 Babus

Az Uptostyle mindig is a minimalista design és a fenntarthatóság tökéletes elegyét képviselte és tartotta  szem előtt. Mindig igyekszünk olyan márkákat és termékeket ajánlani, amelyek ennek a kritériumrendszernek megfelelnek: nemcsak stílusosak, hanem etikusak és a sustainabilityt képviselik. Íme a top 10 kedvenc minimalista skandináv márkánk a fenntarthatóság jegyében! 

Arket

Alapdarabok hosszú távra! Itt megtalálhatod a tökéletes fehér inget, farmert, fekete elegáns nadrágot és basic fehér pólót: gyakorlatilag mindent, ami egy kapszula gardróbhoz szükséges. És nemcsak női ruhákat készítenek –  férfi- és gyerekruházat is elérhető üzleteikben – és persze az elengedhetetlen homeware line is. Gyönyörű, letisztult, minimalista stílusban, kozmetikai cikkekkel kiegészítve! Így ha a ruhatárújítás mellett lakásfrissítésen is gondolkozol, az Arket a neked való üzlet! 

Ganni

Extravagáns. A high-street fashion tökéletes mintapéldája – elérhető áron. Ha tetszik a Balenciaga high-end márka ugly edzőcipője, ne aggódj, nem kell százezreket költened erre a fazonra! A Ganni weboldalán ugyanis megszámlálhatatlan különleges sneakerrel és még több izgalmas kiegészítővel találkozhatsz, (így a böngészést gyenge pillanatokban nem ajánljuk)! Mindemellett kiemelt figyelmet fordítanak a a sustainability-re: küzdenek egy jobb jövőért, a női egyenjogúságtól kezdve a CO2-ig minden fontos témát érintenek és foglalkoznak vele

Weekday

Think. Think. Re-Think. A Weekday márka a ruhák megtervezésekor és elkészítésekor a fenntarthatóságot is figyelembe veszi. Egy erre épülő kampányt is elindított az I:Collecttel kollaborálva: ha a Weekday valamennyi üzletébe viszed használt ruháidat, kiszelektált lakástextilt, ők azt begyűjtik, cserébe 10%-os árengedményt kaphatsz a következő vásárlásodból. A honlapjukon számos ehhez hasonló kezdeményezésről olvashatsz: márkájuk cruelty-free, 2025-re az összes nehezen lebomló, műanyagot tartalmazó csomagolást ki fogják vonni a forgalomból, és kizárólag újrahasznosítható anyagokból fognak dolgozni. 

 

Rains

A dániai Aarhus esős utcáin született meg a Rains márka azzal a céllal, hogy megreformálja az emberek tudatában kialakult képet a tradicionális esőkabátokról. A tervezők egy olyan designt hoztak létre, amely ötvözi a modern városi viselet letisztultságát és a vidéki öltözet praktikusságát. Missziójuknak tekintik, hogy bebizonyítsák, az esős napok is lehetnek szépek és inspirálóak, ha vízálló felszerelésedet olyan kiegészítőkből állítod össze, amelyekben a saját egyéniséged is tükröződik.

COS

A COS szintén a H&M Group tagja, de sokkal letisztultabb, precízebb szabású, jobb minőségű, magasabb árfekvésű termékekkel szolgál a vásárlóknak. Újragondolva a klasszikus és alapvető elemeket, időtálló, a szezonon is átívelő darabokat kreálnak. Az üzletek helyszíneit nagyon tudatosan válogatják meg – a régi épületek elemeinek megőrzésével alakítanak ki modern, barátságos környezetet. Itthon az Andrássy úton és a Vörösmarty térről nyíló Deák Ferenc utcában (Fashion Street) is találkozhatsz COS üzlettel. 

Fjällräven

Egy svéd fiatal, Ake Nordin ötletéből született a Fjällräven márka, 1960-ban, a cég jelenlegi székhelyén, egy Örnsköldsvik nevű kisvárosban. A svéd márka az emberek egészségéért és kényelméért alakult meg, majd haladt a korral, felvette a harcot a rohanó világgal, és bekapcsolódott a fenntarthatósági folyamatokba. Funkcionális, időtlen és tartós outdoor felszereléseket kínál. Mindemellett hangsúlyozza annak fontosságát, hogy a gyártás során a lehető legkevesebb hatást kell gyakorolni a környezetre.

Monki

Ők a H&M Group különcei. Bohókás, extrém ruhákkal kápráztatják el a merészebb vásárlókat. Ruháikat játékos stílus jellemzi egy csipetnyi vadsággal, ősültséggel, mindezt megengedhető árfekvéssel.  A márka szívén viseli a kizsákmányolás és környezetszennyezés problémáját is, ezért alapanyagaikat felelősségteljesen válogatják meg. Olyan termékeket vásárolhatunk tőlük, melyek biztosan nem jönnek szembe velünk az utcán.

Acne Studios

A ready-to-wear svéd nagykövetei, gyakran kápráztatják el vevőiket újszerű dolgokkal. Az egyedi darabok mellett basic termékeket is találunk, mindezt garantált minőségben. Ruháik nem csak a vállfákon és a próbababákon mutatnak jól, de remek szabásuknak köszönhetően abszolút hordhatóak.  Johansson védjegye az egymás mellé állított tervezésben és a részletekre fordított figyelemben fedezhető fel, illetve saját fejlesztésű anyagokat is használ a kollekcióiban. A megszokottól eltérően rendelkeznek saját divatlappal, ez az Acne Paper, amely a divat mellett az élet több területével is foglalkozik – művészet, kultúra, fotózás.

Wood Wood

A Wood Wood termékei olyan szubkulturális darabok Koppenhága szívéből, Nørrebroból, amelyekben a high fashion keveredik a sportruházattal. Ennek eléréseképp stílusukban egymásba olvadva jelenik meg a divatos kifinomultság és a városi gyökerek.  Termékeiket jellegzetes anyaghasználat jellemzi – ilyen például a rendkívül vastag pamut anyag. Játékosságuk mellett ruháik tökéletesen szabottak, és kényelmesek. Ennek megkoronázásaképp több, mint 50 kollaborációt dobtak piacra olyan híres márkákkal, mint a Nike, Adidas, Eastpak vagy a LEGO.

Nordgreen

A Koppenhágában létrejött Nordgreen jellegzetessége, hogy teljes mértékben figyelmen kívül hagyja az aktuális trendeket, kialakítva egy különleges, saját életérzést. A Nordgreen tavaly, kickstarter kampányának köszönhetően robbant be a skandináv óramárkák világába, mely Európa 10 legsikeresebb kampánya között szerepelt. Népszerűsége azóta is töretlen, a népszerűség pedig egyre csak nő az európai és ázsiai országokban egyaránt.

Érdemes időnként beruházni egy-egy márkásabb, drágább, minőségibb darabra: ne feledd, ezek hosszú távon megtérülő befektetések. Főleg ha a minimalista stílust követed, tudatosabb életmódra törekszel, esetleg kapszula gardróbot alakítanál ki! 

További cikkek amik még érdekelhetnek