Tippek rendszeres mozgáshoz

Tippek rendszeres mozgáshoz
2018-12-17 Kretter Szandra

Te is már számtalanszor elhatároztad, hogy „holnaptól” tényleg rendszeresen mozogni fogsz? Ha pedig esetleg sikerült is elkezdened, 1-2 alkalom után meguntad? Hidd el, mindenki számára ismerős ez az érzés. Épp ezért úgy gondoltuk, összeszedünk Neked néhány tippet, ami nemcsak mozgásra motivál, de abban is segít, hogyan őrizd meg a kezdeti lelkesedést, s hogy a sport rendszeres része legyen az életednek. Mindezt lehetőleg úgy, hogy ne kínszenvedés legyen minden mozdulatod.

Fejben dől el

Először is gondold végig, általában hogy érzed magad egy nap. Mennyire érzed magad fáradtnak, milyen gyakran szokott fájni a fejed, nehezen alszol el, esetleg éjszaka többször is felébredsz, éberen alszol? Ezek mind-mind adódhatnak a mozgáshiányból. Ha az említett tünetek közül bármelyiket észleled magadon, érdemes valahová feljegyezned ezeket. Ha nagyon precíz vagy, egy naplóban akár dokumentálhatod is milyen panaszaid voltak a rendszeres mozgás elkezdése előtt és ezek az edzések gyakorisága után mennyiben változtak, javultak. Sokkal nyilvánvalóbb lesz így a változás, te is motiváltabb leszel visszanézve milyen eredményeket értél el. Az Uptostyle shopban megvásárolható Els&Nel noteszekbe élvezet lesz feljegyezned a következtetéseidet, hiszen a funkcionalitás mellett egy igazán letisztult, divatos jegyzettömb tulajdonosa leszel!

Megfelelő mozgásforma

Valószínűleg Neked is sokszor volt a januári fogadalomlistádon, hogy rendszeresen fogsz mozogni az új évben, ami természetesen a februári teendőid között már nem szerepelt. Ahhoz, hogy elég kitartó légy, mindenképpen meg kell találnod a számodra legmegfelelőbb mozgásformát. Ha nem szeretnél edzőterembe menni, az internet segítségével már otthon is ki tudsz próbálni bármilyen neked szimpatikus mozgásformát. Csak rajtad áll, hogyan kombinálod ezeket. Válassz a lehetőségek közül a saját edzettségi szintednek megfelelően, próbálj ki eltérő típusú edzéseket, kombináld a táncos gyakorlatokat a súlyzósakkal, hiszen csak a rutin útján fogod kitapasztalni, hogy neked melyik típusú tréning az igazi, amit később is szívesen csinálsz majd. Fontos, hogy fokozatosan iktass be új kihívásokat, hogy még véletlenül se terheld túl magad és ne unj rá a megszokott óratípusokra sem.

Rendszeresség

Habár egy felnőtt ember számára nagyjából 150 perc mozgás a legideálisabb egy héten, nem kötelező ezt betartani. Ha épp úgy érzed, nem vagy a helyzet magaslatán, válassz egy rövidebb, 10-15 perces programot, hiszen az is több mint a semmi. Még az is lehet, hogy az edzés végére a fejfájásod is elmúlik. Ha pedig úgy érzed, legszívesebben minden szabadidődben mozognál, hát tedd azt. Persze ne vidd túlzásba, egy keményebb, 30 perces edzés után tarts kis pihenőt és amikor teheted, gyalogolj. Lift helyett pedig amilyen gyakran tudod használd a lépcsőt.

Jutalom

Fontos, hogy a mozgást ne „második munkahelyként” kezeld, habár ezen a téren is mindig jól esik egy kis dicséret, elismerés. Ezért időnként jutalmazd meg magad valami aprósággal – persze ne minden edzés után egy adag sütemény legyen a jutalom -, ha elérted célkitűzésed első lépcsőfokát vagy épp pihenőnapot tartasz a héten, vegyél egy forró fürdőt, igyál egy finom kávét vagy vedd meg a könyvet, amit már régóta szeretnél elolvasni. Ha pedig elég kitartó vagy, a bókok maguktól is jönnek majd, hiszen a mozgás okozta öröm a kisugárzásodnak is jót tesz.

Közhelynek hangzik, de igaz, hogy mindent csak elkezdeni nehéz. Így van ez a mozgással is. Nagy akaraterő, kitartás kell hozzá, hogy rendszeres, szerethető tevékenyég legyen az edzés, de hosszú távon mindenképpen megéri a ráfordított időt. Egészségesebb, kiegyensúlyozottabb leszel tőle!

További cikkek amik még érdekelhetnek

jún21
A skandináv lakberendezés alapjai
A skandináv lakberendezés alapjai

Mindenki hallott már a skandináv lakberendezési stílusról, de kevesen tudják, hogy egész pontosan miről is van szó. Sokan azonosítják az IKEA bútoraival, mások a fekete-fehér kombinációval, egyesek pedig a minimalizmussal. Mindannyiuknak igaza van és mindannyian tévednek.

máj29
Stresszlevezetés érettségi után
Stresszlevezetés érettségi után

A vizsgaidőszak mindenki számára óriási stresszdózissal jár. Ha te is hajlamos vagy beletemetkezni a sok tanulnivalóba és teljesen kizárni az életedből a korábbi szabadidős elfoglaltságaidat, akkor igen nagy szükséged lesz a vizsgáid után néhány teljesen stresszmentes napra, hogy újra formába lendülj!

máj23
London City Guide
London City Guide

Leteszteltük a Cereal útikönyv sorozatának Londonnal foglalkozó kötetét. A London City Guide a hagyományos útikönyvekkel ellentétben az elcsépelt turistalátványosságok mögé vezet minket. Kibontakozik az élő, lélegző város, épp ahogy a helyiek is látják, jelen esetben egy vérbeli Londoner!

máj06
Kinfolk magazin
Kinfolk magazin
By

Ismered a kreatív emberek nemzetközi lapjaként számon tartott Kinfolk magazint? Ez a negyedévente megjelenő kiadvány olyan témákban szélesíti az olvasó látókörét, mint az otthon és otthonteremtés, a munka, a stílus, a gasztrológia és a kultúra. Minden szám az aktuális évszak köré épül és minőségi kontenttel lát el, ezért érdemes minél előbb beszerezned a sajátodat!