Tippek rendszeres mozgáshoz

Tippek rendszeres mozgáshoz
2018-12-17 Kretter Szandra

Te is már számtalanszor elhatároztad, hogy „holnaptól” tényleg rendszeresen mozogni fogsz? Ha pedig esetleg sikerült is elkezdened, 1-2 alkalom után meguntad? Hidd el, mindenki számára ismerős ez az érzés. Épp ezért úgy gondoltuk, összeszedünk Neked néhány tippet, ami nemcsak mozgásra motivál, de abban is segít, hogyan őrizd meg a kezdeti lelkesedést, s hogy a sport rendszeres része legyen az életednek. Mindezt lehetőleg úgy, hogy ne kínszenvedés legyen minden mozdulatod.

Fejben dől el

Először is gondold végig, általában hogy érzed magad egy nap. Mennyire érzed magad fáradtnak, milyen gyakran szokott fájni a fejed, nehezen alszol el, esetleg éjszaka többször is felébredsz, éberen alszol? Ezek mind-mind adódhatnak a mozgáshiányból. Ha az említett tünetek közül bármelyiket észleled magadon, érdemes valahová feljegyezned ezeket. Ha nagyon precíz vagy, egy naplóban akár dokumentálhatod is milyen panaszaid voltak a rendszeres mozgás elkezdése előtt és ezek az edzések gyakorisága után mennyiben változtak, javultak. Sokkal nyilvánvalóbb lesz így a változás, te is motiváltabb leszel visszanézve milyen eredményeket értél el. Az Uptostyle shopban megvásárolható Els&Nel noteszekbe élvezet lesz feljegyezned a következtetéseidet, hiszen a funkcionalitás mellett egy igazán letisztult, divatos jegyzettömb tulajdonosa leszel!

Megfelelő mozgásforma

Valószínűleg Neked is sokszor volt a januári fogadalomlistádon, hogy rendszeresen fogsz mozogni az új évben, ami természetesen a februári teendőid között már nem szerepelt. Ahhoz, hogy elég kitartó légy, mindenképpen meg kell találnod a számodra legmegfelelőbb mozgásformát. Ha nem szeretnél edzőterembe menni, az internet segítségével már otthon is ki tudsz próbálni bármilyen neked szimpatikus mozgásformát. Csak rajtad áll, hogyan kombinálod ezeket. Válassz a lehetőségek közül a saját edzettségi szintednek megfelelően, próbálj ki eltérő típusú edzéseket, kombináld a táncos gyakorlatokat a súlyzósakkal, hiszen csak a rutin útján fogod kitapasztalni, hogy neked melyik típusú tréning az igazi, amit később is szívesen csinálsz majd. Fontos, hogy fokozatosan iktass be új kihívásokat, hogy még véletlenül se terheld túl magad és ne unj rá a megszokott óratípusokra sem.

Rendszeresség

Habár egy felnőtt ember számára nagyjából 150 perc mozgás a legideálisabb egy héten, nem kötelező ezt betartani. Ha épp úgy érzed, nem vagy a helyzet magaslatán, válassz egy rövidebb, 10-15 perces programot, hiszen az is több mint a semmi. Még az is lehet, hogy az edzés végére a fejfájásod is elmúlik. Ha pedig úgy érzed, legszívesebben minden szabadidődben mozognál, hát tedd azt. Persze ne vidd túlzásba, egy keményebb, 30 perces edzés után tarts kis pihenőt és amikor teheted, gyalogolj. Lift helyett pedig amilyen gyakran tudod használd a lépcsőt.

Jutalom

Fontos, hogy a mozgást ne „második munkahelyként” kezeld, habár ezen a téren is mindig jól esik egy kis dicséret, elismerés. Ezért időnként jutalmazd meg magad valami aprósággal – persze ne minden edzés után egy adag sütemény legyen a jutalom -, ha elérted célkitűzésed első lépcsőfokát vagy épp pihenőnapot tartasz a héten, vegyél egy forró fürdőt, igyál egy finom kávét vagy vedd meg a könyvet, amit már régóta szeretnél elolvasni. Ha pedig elég kitartó vagy, a bókok maguktól is jönnek majd, hiszen a mozgás okozta öröm a kisugárzásodnak is jót tesz.

Közhelynek hangzik, de igaz, hogy mindent csak elkezdeni nehéz. Így van ez a mozgással is. Nagy akaraterő, kitartás kell hozzá, hogy rendszeres, szerethető tevékenyég legyen az edzés, de hosszú távon mindenképpen megéri a ráfordított időt. Egészségesebb, kiegyensúlyozottabb leszel tőle!

További cikkek amik még érdekelhetnek

Már08
Fenntarthatóság a mindennapokban
Fenntarthatóság a mindennapokban

A fenntarthatóság kifejezéssel nagyon sok helyen találkozhatsz, megjelenik marketingkampányokban, internetes portálokon, televízióban. A szó valódi tartalmával azonban lényegesen kevesebb orgánum foglalkozik, pedig egy igazán fontos és lényeges témáról van szó. Te is tehetsz azért, hogy csökkenjen a fogyasztás, a nagymértékű pazarlás, mutatjuk is hogyan!

Már06
5+1 figyelmesség Nőnapra!
5+1 figyelmesség Nőnapra!

A nemzetközi nőnap ünnepe nem hatalmas ajándékozásról vagy gyertyafényes vacsorákról szól – sokkal inkább egy kis figyelmesség, kedves apróság, mellyel a nők iránti tiszteletet, megbecsülést fejezzük ki. Ha esetleg nem klasszikus egy-szál-virág és bonbon kombinációban gondolkozol, hanem szeretnél inkább valami „egyszerű különlegességet” ajándékozni: legyen szó lánytestvéredről, egy kedves lánybarátodról, szerelmedről, édesanyádról vagy nagymamádról – ebben a cikkben segítünk megtalálni a tökéletes ajándékot Nőnapra!

feb13
Last minute programötletek Valentin-napra
Last minute programötletek Valentin-napra
By

Megfeledkeztél róla, hogy holnap Valentin nap? Pánikra semmi ok! Ha már nincs időd vásárolni vagy készíteni valami apróságot, akkor sem kell kétségbe esned. Íme néhány last minute tipp, amivel meglepheted szerelmed. Hiszen nincs is szebb és romantikusabb ajándék, mint egy emlék, amire mindketten mosolyogva gondoltok majd vissza.

feb12
Szólít a természet – 40 éves lett a Fjällräven
Szólít a természet – 40 éves lett a Fjällräven

A mára már mindenki által jól ismert Fjällräven márka 2018-ban ünnepelte 40. évfordulóját. A Svédországból induló márka mostanra az egész világot bekebelezte, termékei pedig könnyen beszerezhetőek bárhol. De honnan is indult mindez, és mi lett belőle 2019-re? Cikkünkből megismerhetitek a Fjällräven legújabb kollekcióit!