Tippek rendszeres mozgáshoz

Tippek rendszeres mozgáshoz
2018-12-17 Kretter Szandra

Te is már számtalanszor elhatároztad, hogy „holnaptól” tényleg rendszeresen mozogni fogsz? Ha pedig esetleg sikerült is elkezdened, 1-2 alkalom után meguntad? Hidd el, mindenki számára ismerős ez az érzés. Épp ezért úgy gondoltuk, összeszedünk Neked néhány tippet, ami nemcsak mozgásra motivál, de abban is segít, hogyan őrizd meg a kezdeti lelkesedést, s hogy a sport rendszeres része legyen az életednek. Mindezt lehetőleg úgy, hogy ne kínszenvedés legyen minden mozdulatod.

Fejben dől el

Először is gondold végig, általában hogy érzed magad egy nap. Mennyire érzed magad fáradtnak, milyen gyakran szokott fájni a fejed, nehezen alszol el, esetleg éjszaka többször is felébredsz, éberen alszol? Ezek mind-mind adódhatnak a mozgáshiányból. Ha az említett tünetek közül bármelyiket észleled magadon, érdemes valahová feljegyezned ezeket. Ha nagyon precíz vagy, egy naplóban akár dokumentálhatod is milyen panaszaid voltak a rendszeres mozgás elkezdése előtt és ezek az edzések gyakorisága után mennyiben változtak, javultak. Sokkal nyilvánvalóbb lesz így a változás, te is motiváltabb leszel visszanézve milyen eredményeket értél el. Az Uptostyle shopban megvásárolható Els&Nel noteszekbe élvezet lesz feljegyezned a következtetéseidet, hiszen a funkcionalitás mellett egy igazán letisztult, divatos jegyzettömb tulajdonosa leszel!

Megfelelő mozgásforma

Valószínűleg Neked is sokszor volt a januári fogadalomlistádon, hogy rendszeresen fogsz mozogni az új évben, ami természetesen a februári teendőid között már nem szerepelt. Ahhoz, hogy elég kitartó légy, mindenképpen meg kell találnod a számodra legmegfelelőbb mozgásformát. Ha nem szeretnél edzőterembe menni, az internet segítségével már otthon is ki tudsz próbálni bármilyen neked szimpatikus mozgásformát. Csak rajtad áll, hogyan kombinálod ezeket. Válassz a lehetőségek közül a saját edzettségi szintednek megfelelően, próbálj ki eltérő típusú edzéseket, kombináld a táncos gyakorlatokat a súlyzósakkal, hiszen csak a rutin útján fogod kitapasztalni, hogy neked melyik típusú tréning az igazi, amit később is szívesen csinálsz majd. Fontos, hogy fokozatosan iktass be új kihívásokat, hogy még véletlenül se terheld túl magad és ne unj rá a megszokott óratípusokra sem.

Rendszeresség

Habár egy felnőtt ember számára nagyjából 150 perc mozgás a legideálisabb egy héten, nem kötelező ezt betartani. Ha épp úgy érzed, nem vagy a helyzet magaslatán, válassz egy rövidebb, 10-15 perces programot, hiszen az is több mint a semmi. Még az is lehet, hogy az edzés végére a fejfájásod is elmúlik. Ha pedig úgy érzed, legszívesebben minden szabadidődben mozognál, hát tedd azt. Persze ne vidd túlzásba, egy keményebb, 30 perces edzés után tarts kis pihenőt és amikor teheted, gyalogolj. Lift helyett pedig amilyen gyakran tudod használd a lépcsőt.

Jutalom

Fontos, hogy a mozgást ne „második munkahelyként” kezeld, habár ezen a téren is mindig jól esik egy kis dicséret, elismerés. Ezért időnként jutalmazd meg magad valami aprósággal – persze ne minden edzés után egy adag sütemény legyen a jutalom -, ha elérted célkitűzésed első lépcsőfokát vagy épp pihenőnapot tartasz a héten, vegyél egy forró fürdőt, igyál egy finom kávét vagy vedd meg a könyvet, amit már régóta szeretnél elolvasni. Ha pedig elég kitartó vagy, a bókok maguktól is jönnek majd, hiszen a mozgás okozta öröm a kisugárzásodnak is jót tesz.

Közhelynek hangzik, de igaz, hogy mindent csak elkezdeni nehéz. Így van ez a mozgással is. Nagy akaraterő, kitartás kell hozzá, hogy rendszeres, szerethető tevékenyég legyen az edzés, de hosszú távon mindenképpen megéri a ráfordított időt. Egészségesebb, kiegyensúlyozottabb leszel tőle!

További cikkek amik még érdekelhetnek

jan16
A fenntartható divat enciklopédiája
A fenntartható divat enciklopédiája

Az élet minden területén lehetőséged van arra, hogy tudatos üzemmódra válts, a háztartástól és étkezéstől kezdve az utazáson át, egészen az öltözködésig. Az alábbiakban összegyűjtöttük neked, hogy hogyan követheted fenntartható módon a divatot, amely az egyik legszennyezőbb ipar a Földön.

dec20
Ajándékozz felejthetetlen élményeket karácsonyra!
Ajándékozz felejthetetlen élményeket karácsonyra!

Kevesebb mint egy hét maradt karácsonyig, azonban ez nem jelenti azt, hogy az ajándékvásárlással elkéstél, gyakran a legjobb ötletek az utolsó pillanatban születnek meg. Egy különleges eseményen közösen eltöltött idővel maradandó pillanatokat szerezhetsz családtagjaidnak, barátaidnak vagy szerelmednek. Inspirálódj last minute ajándéktippjeinkből, és ajándékozz felejthetetlen élményeket!

dec12
Karácsonyi készülődés-stresszmentesen
Karácsonyi készülődés-stresszmentesen

Az ünnepi időszak kezdetén általában besűrűsödnek a programok. Év végi hajtás a munkahelyen, karácsonyi ajándék vásárlás, készülődés a rokonok, barátok érkezésére. Annak érdekében, hogy a december ne csak a rohanásról, kapkodásról, utolsó pillanatban beszerzett meglepetésekről szóljon tervezz előre, legyen egy to do listád, ami alapján felkészülsz az ünnepekre.

dec11
Ajándékok, amiknek minden nő örülne!
Ajándékok, amiknek minden nő örülne!

Neked is hosszúra nyúlik az ajándékos listád az ünnepek közeledtével? Anyuka, nagymama, testvér, barátnő, különböző korosztályok és semmi ötleted, hogy minek örülnének igazán? Összeszedtünk pár ajándék tippet, amik között biztosan találsz minden hölgynek az életedben egy kis meglepetést!