Új cikk sorozattal jelentkezünk, melyben olyan nőket gyűjtöttünk össze, akik valamilyen módon inspirálnak minket, tehetségükkel, kitartásukkal, gondolkodásukkal. Sorozatunk célja, hogy olyan történeteket mutassunk be, melyek mindenki számára tanulságosak és hasznosak lehetnek. Első választásunk a Nasty Gal alapítójára esett és hogy miért őt választottuk, az számodra is egyértelművé válik, ha lejjebb görgetsz!
1. A Nasty Gal előtt
Sophia Amoruso, az igazi GIRLBOSS, akinek tini korában depressziója és figyelem hiányos hiperaktivitása miatt otthon kellett tanulnia, aki 17 évesen ruhákat lopott és szendvicseket készített a Subwayben, majd elindította a Nasty Galt, ami mára egy több száz millió dolláros üzletté nőtte ki magát.
A görög, olasz és portugál származású Amoruso 1984-ben született San Diegoban, Kaliforniában. Miután betegségei miatt ott kellett hagynia az iskolát, otthon tanult tovább. Ezt követően különböző munkákat vállalt, például lemez- és könyvesboltokban. A zűrös kamaszkor és a céltalanul eltöltött évek alatt menekült a kapitalista rendszerből, nem értette, miért kellene úgy élnie az életét, ahogy azt elvárják tőle.



2. Útkeresés
Egy darabig fogalma sem volt, mit kezdjen az életével, nem tudta, mitől lenne elégedett, hogyan bizonyítson az apjának, csak egy dolgot tudott: kényszeresen alakított át régi ruhákat, addig, amíg valami izgalmas, új darab nem született belőlük. Ebből a szenvedélyből jött létre a Nasty Gal Vintage.
Az eBay-en kezdte el árulni saját kezűleg készített vintage ruháit és egyéb tárgyakat is. Az első, amit eladott egy olyan könyv volt, amit még tinédzser korában lopott. Hamar ráérzett arra, mekkora lehetőség rejlik a social mediában és mennyit számít egy szépen beállított, stílusos fotó. A Vintage Forum nevű virtuális közösségben nagy felháborodást keltett, hogy értékes ruhadarabokat alakít át a saját stílusára. Az ellentét, addig fokozódott, amíg kitiltották az Ebay-ről. Ezután, mindössze 22 évesen alapította meg saját webáruházát, ami már a Nasty Gal (Szemérmetlen Csaj) nevet viselte.
A márka nagyon gyorsan növekedett: 2008-ban 223 000 dollárról, 2011-re 23 millió dollárra nő az értéke. Először csak egy asszisztenst vett fel, majd folyamatosan egyre nagyobb raktárakat kellett bérelnie és egyre több embert alkalmaznia. A rohamosan növekvő kereslet miatt a vintage vonalat nem lehetett tartani, de a ruhák egyedi stílusa továbbra is megmaradt. A New York Times a Technika Hamupipőkéjének nevezte, majd 2013-ban felkerült az Inc. Magzain „30 legsikeresebb vállalkozó 30 alatt” listájára.


3. #GIRLBOSS
2014-ben #GIRLBOSS címen jelent meg első könyve, amelyben őszintén beszél arról, hogy milyen leckéket kapott az élettől, ami végül oda vezetett, hogy önmaga főnökévé válva felépítette a saját birodalmát. Könyvében nem csak magáról mesél, de hasznos tanácsokkal is ellátja, azokat, akik saját vállalkozásba kezdenének. Összefoglalva: szórakoztató önéletrajz és inspiráló olvasmány mindazoknak, akik szeretnék a kezükbe venni az irányítást. A #GIRLBOSS után még két könyve jelent meg: a Girlboss Workbook és a Nasty Galaxy.
4. Talpra állás
2016 novemberében bejelentették, hogy a cég a csőd szélén áll, és Amoruso lemondott vezérigazgatói tisztségéről. 2017 februárjában a Bohoo Group 20 millió dollárért vásárolta meg a céget, de a márka neve változatlan maradt és továbbra is Nasty Gal néven árulják a ruhákat, cipőket és kiegészítőket. Bár a vállakozása megbukott, Sophia újból talpra állt és elindította a girlboss.com-ot, ahol hasznos cikkeket és podcastokat találhatsz. Munkájával és kitartásával elérte, hogy önmagából csináljon márkát, hiába csődölt be a vállalata, a Sophia Amoruso nevet senki sem felejtette el.


2017-ben elindult a #GIRLBOSS című sorozat a Netflixen, ami a könyvhöz hasonlóan Sophia nem mindennapi életét és pályáját mutatja be. Egy olyan nő életét, aki 17 évesen még ellopott egy Michael Kors órát a Nordstromból és pár évvel később üzleti találkozón vesz részt a Nordstrom vezetőivel és a Michael Kors vezérigazgatójával. 34 évével a Forbs listájának legfiatalabb résztvevője és egy olyan webáruház alapítója, ami több mint 60 országban van jelen és majdnem félmillió regisztrált vásárlója van. Mindezt az a nő érte el, akiről senki sem feltételezte volna, hogy sikeres lesz.
Reméljük hozzánk hasonlóan Te is inspirálónak tartod Sophia karakterét és velünk tartasz sorozatunk következő számában, ahol kicsit jobban megismerheted a Glossier megalkotóját!