Szólít a természet – 40 éves lett a Fjällräven

Szólít a természet – 40 éves lett a Fjällräven
2019-02-12 Zsófi

A mára már mindenki által jól ismert Fjällräven márka 2018-ban ünnepelte 40. évfordulóját. A Svédországból induló márka mostanra az egész világot bekebelezte, termékei pedig könnyen beszerezhetőek bárhol. De honnan is indult mindez, és mi lett belőle 2019-re? Cikkünkből megismerhetitek a Fjällräven legújabb kollekcióit!

A FENNTARTHATÓSÁG ÉS A TUDATOSSÁG KÉPVISELŐJE

A svéd márka az emberek egészségéért és kényelméért alakult meg, majd haladt a korral, felvette a harcot a rohanó világgal, és bekapcsolódott a fenntarthatósági folyamatokba. Funkcionális, időtlen és tartós outdoor felszereléseket kínál. Mindemellett hangsúlyozza annak fontosságát, hogy a gyártás során a lehető legkevesebb hatást kell gyakorolni a környezetre.

KISVÁROSI MÁRKA, VILÁGSZINTŰ SIKER

Korábbi cikkeinkben már említettük, hogy a Kanken táska eredetileg egy svéd fiatal, Ake Nordin ötletéből született. Ő hozta létre 1960-ban a Fjällräven márkát a cég jelenlegi székhelyén, egy Örnsköldsvik nevű kisvárosban. Ebből az ötletből kiindulva gondolták újra és dobták piacra 1978-ban a ma is ismert és szeretett Kanken táskát, melynek célja a gerincproblémák megszüntetése volt. Már akkoriban is jelentős sikereket értek el a hátizsákokkal, de ezek a sikerek napjainkra egészen nagy méretet öltöttek. Jelenleg a márka időtálló és sokoldalú felszerelései a világ több mint 30 országában elérhetőek, és nagyon népszerűek a fiatalok és az idősek körében egyaránt.

A Fjällräven 2014 óta nyomon követhető pelyhet használ, amely biztosítja, hogy a megvásárolt pehellyel töltött termék készítése során a madarak nem sérülnek. A Re-Wool termékek kiváló minőségű gyapjúból készülnek, melyek gyártásához a megmaradt anyagokat használják újra, így a hulladék csökkentésével a környezetet is kímélik. Az Eco-Shell anyagából készült héjkabátok és –nadrágok is környezetbarát, fenntartható módon jönnek létre, emellett pedig teljesen funkcionálisak. A G-1000 Air és az Eco anyag különféle változatai pedig szintén újrahasznosított észterből és organikus pamutból készülnek.

A márka egyik legfontosabb célkitűzése, hogy az embereket, az állatokat és a természetet tiszteletben tartó, felelős vállalatként működjön, és felhívja a figyelmet a túrázás egészségjavító szerepére, illetve szépségeire. A Fjällräven két outdoor kezdeményezést, túrát is elindított, a Fjällräven Classic-ot és a Fjällräven Polart, melyeken minden évben ezres nagyságrendben vesznek részt.

2018-AS ŐSZI/TÉLI KOLLEKCIÓ

A Fjällräven 2018-as őszi-téli kollekciójának célja a nagyvárosok és a természet közötti szakadék áthidalása az új ruhadarabok és kiegészítők segítségével, melyek mindenkit a szabadba csábítanak. A 2018 októberétől megvásárolható termékek ideálisak lehetnek a városlakóknak, a könnyű erdei sétákra járóknak, valamint a hegyi túrák kedvelőinek is.

Az új kollekció a természetben töltött idő, a túrázás jótékony hatására kívánja felhívni a figyelmet. A rendszeres természetjárás csökkentheti a vérnyomást, a szívelégtelenség és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Ugyanakkor 50 százalékkal javíthatja a koncentrációkészséget és a problémamegoldó-képességet is. Mindemellett stresszoldó hatásának köszönhetően a mentális egészség megőrzését is elősegíti, ráadásul az ízületeket is kíméli.

Az új téli Greenland termékek a Greenland Jacket továbbfejlesztett változatai, de továbbra is azt az üzenetet közvetítik, hogy töltsünk minél több időt a természetben. A Greenland Winter Jacket és a Greenland Stretch Trousers ennek megfelelően egyszerű vonalvezetésű, és a kortárs skandináv dizájnt követi.

A téli kollekcióval párhuzamosan megjelent az újragondolt Fjällräven Keb termékcsalád is, amely elsősorban a technikai túrázók igényeit elégíti ki. A Keb Touring Jacket soft-shell túrakabát, a Keb Touring Trousers pedig extrém körülmények között is szabad mozgást biztosító nadrág. A termékcsalád Svédország legmagasabb hegycsúcsáról, a Kebnekaise-ről kapta a nevét, ezzel is jelezve a termékek időtlenségét.

KANKEN ESSENTIALS

Az említett 40. születésnap alkalmából a Fjällräven kihozott egy kiegészítőkből álló kollekciót Kanken Essentials néven, amely szintén arra biztatja a vásárlókat, hogy kimozduljanak otthonról. Minden termék rendkívül praktikus, és követi a korábbi Kanken termékek stílusát. A kollekció tartalmaz hűtőtáskát, fotós táskát, tablet- és laptoptartót, piperetáskát, tolltartót, irattartót és kulcstartót. A Kanken Essentials segítségével mindent tökéletesen megszervezhetsz a hétköznapokon és utazásaid során egyaránt.

Korábbi cikkeinkben már bemutattuk a Kanken hátizsákokat, azok tisztítását, valamint a Re-Kankenekről , vagyis az újrahasznosított anyagból készült táskákról is hallhattál már tőlünk. Egyet azonban mindenképp leszögezhetünk – a Fjällräven minden szempontból egy jobb és élhetőbb jövő felé terel minket. Csatlakozz hozzánk Te is, és szerezz be egy Kanken táskát!